تبلیغات
همه چیز از همه جا - با این سه توصیه نه تنها وزن تان اضافه نمی شود بلکه کاهش نیز می یابد!!
همه چیز از همه جا
به نام زیباترین زیبای عالم

با این سه توصیه نه تنها وزن تان اضافه نمی شود بلکه کاهش نیز می یابد!!

برای حفظ سلامتی و تندرستی تان باید وزن نورمالی داشته باشید زیرا همانطور که می دانید بعضی از بیماریهای از عوارض افزایش وزن نشات می گیرند . 
با این سه توصیه نه تنها وزن تان اضافه نمی شود بلکه کاهش نیز می یابد :

در این مقاله قصد داریم سه توصیه اساسی برای کسانی که به وزنشان اهمیت می دهند مطرح کنیم :

افزایش وزن بر اثر مصرف غذاهای چرب ، کالری های زیاد حاصل می شود و همچنین بدلیل عدم فعالیت جسمی افزایش وزن تشدید می شود .

 اکنون به سه دلیل اساسی می پردازیم :

* خواب بیش از هشت ساعت در شبانه روز شما را چاق می کند .

میل از بیش از حد به خوردن غذا ، تنقلات و ... شما را فربه می کند .

مقدار ویتامین هایی که روزانه احتیاج دارید محاسبه کنید ( براساس فعالیت روزمره )

 عواملی که باعث افزایش وزن شما می شوند :
خانه نشینی بیش از حد :
منزل را ترک کنید ، پیاده روی کنید .

رژیم های خودسرانه :
شاید در ابتدا باعث کاهش وزن شما شوند اما بعد از مدتی عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارند مانند ناراحتی های معده ، اعصاب و ... . همین طور بعد از مدتی انگیزه خود را از دست می دهید و دوباره به برنامه غذایی قبلی خود باز می گردید به همین دلیل توصیه می شود نزد یک متخصص تغذیه بروید .

به اندازه کافی بخوابید :

همان طور که خواب زیادی باعث افزایش وزن می شوند کمبود خواب نیز  مشکل ساز می شود . در هر دو مورد برای سلامتی شما مضر هستند .

عواملی که باعث کاهش وزن شما می شوند :
راهنمایی برای تغذیه سالم و کاهش وزن

موارد زیر را آزادانه بخوری
میوه های تازه، سبزیهای تازه خام و پخخته شده، هویج و دیگر سبزی های ریشه ای ، تمام سالادهای سبزیجات، چاشنیها ، دانه های کامل غلات( برای مثال برنج قهوه ای و گندم سبوس دار)، پاستای گندم کامل، نان کامل، کورن فلکس صبحانه حاوی غلات کامل، زرد آلوی خشک، آلوها، حبوبات ( برای مثال لوبیای قرمز ، نخودها، لوبیاهای روغنی،عدس ها) ، تمام ماهی ها و صدف ها، ماست کم چرب ، پنیر کم چرب، شیر بدون چربی، )

غذاهایی که باید به میزان متعادل و با احتیاط بخورید
غلات تصفیه شده(برای مثال نان سفید) ، روغنهای طبخ غذا با کیفیت خوب(مانند روغن زیتون، زوغن گردو، روغن بادام) ، میوه های خشک به غیر از مواردی که در چراغ سبزذکر شد ، ماست با چربی متوسط، شیر نیمه چرب، مغزهای تازه و بذرها (نه به شکل نمکی و کبابی) ، گوشتهای فرآوری شده و آماده (ترجیحا کم چرب) ، آبمیوه ها .


غذاهایی که باید از خوردنشان اجتناب کنید و یا در مقادیر بسیار کم بخورید
کیک ها، بیسکویت ها، شکلاتها، شیرینی ها، پودینگ، کره، کله پاچه، مارگارین، کرم وخامه، کلوچه، اسنکهای کوچک نمکی، پنیرخامه ای، تولیدات گوشتی و گوشتهای چرب ، نوشیدنی های شکری، غذاهایی که عمیقا سرخ شده است، چیپس ها، انواع فست فود شامل سیب زمینی سرخ کرده، سوسیس و کالباس .

 آب معدنی بخورید
سبزیجات ، غذاهای بخار پز مصرف کنید .

نکته مهم پایانی که برای تثبیت کاهش وزن باید تاکید نمود آنست که فعالیت بدنی را فراموش نکنید . تمام مطالعات نشان می دهد که موفق ترین افراد در نگهداری کاهش وزن آنهایی هستند که فعالیت بدنی منظم دارند، چرا که با فعالیت بدنی کالری بیشتری را می توانید بسوزانید و بدون افزایش وزن، بیشتر نیز می توانید بخورید.

امید داریم که با اجرای این توصیه ها بتوانید وزنتان را کاهش دهید .





نوع مطلب : تغذیه و سلامت، 
برچسب ها : کاهش وزن، رژیم غذایی، کم کردن وزن، لاغری، چاقی،
لینک های مرتبط :

سه شنبه 18 بهمن 1390 :: نویسنده : زیباپرست
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 05:56 ق.ظ
This design is spectacular! You most certainly know how to keep
a reader amused. Between your wit and your videos,
I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job.
I really enjoyed what you had to say, and more
than that, how you presented it. Too cool!
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:09 ب.ظ
Today, I went to the beach with my kids. I found a sea shell and gave
it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!
شنبه 18 شهریور 1396 04:12 ب.ظ
I'm amazed, I must say. Rarely do I come across a blog
that's both equally educative and engaging, and without
a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is something too few folks are speaking intelligently
about. I am very happy that I found this during my hunt for something relating to this.
جمعه 13 مرداد 1396 06:50 ق.ظ
Hello There. I found your blog using msn. This is a really well written article.

I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post.
I will certainly comeback.
سه شنبه 10 مرداد 1396 01:49 ق.ظ
Do you have a spam issue on this blog; I also am a
blogger, and I was wondering your situation; many of us have created some nice practices and we are looking
to swap techniques with other folks, be sure to
shoot me an email if interested.
یکشنبه 20 فروردین 1396 06:16 ب.ظ
Heya i'm for the first time here. I came across this board and
I to find It truly useful & it helped me out much.
I hope to present something again and aid others like you helped me.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : زیباپرست
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی